اهرام مصر 




بزرگ ترین هرم مصر (ساکاره) کهن ترین بنای  سنگی جهان است .در سمت غرب رود  نیل بیش از ۸۰ هرم کشف شده است.نصف النهار هرم «کهــؤپس» یعنی خطی که  از شمال می آید و از هرم می گذرد و به جنوب ختم می شود



   هنگامی که هرم « کهــؤپس » را می ساختند مدخل هرم مقابل  ستارهً قطبی بوده ولی اکنون شش هزار سال تغییر کرده اما بعد از نوزده هزار  سال و کسری باز هم ستارهً قطبی مقابل مدخل هرم قرار خواهد گرفت زیرا در هر  بیست و پنج هزار و هفتصد و نود و شش سال ، ستارهً قطبی به جای اول بر می  گردد . 


اهرام مصر از سه هرم بزرگ تشکیل شده است؛ البته درکنار آنها هرم های کوچکی هم دیده می شود.
 معروف ترین سازه هرم بزرگ یا هرم خوفو است که در دوران مصر باستان ساخته شد. این هرم تا امروز بزرگ ترین و بلندترین هرمی است که در جهان ساخته شده است.
با این حال اولین و قدیمی ترین ساختمان های هرمی در دنیا، زیگورات ها بودند که ابتدا در ایران و بعد توسط مردمانی که در بین النهرین زندگی می کردند،ساخته شدند . با این حال اهرام مصر به عنوان شناخته شده ترین نمونه موجود ثبت شده اند.


معمای اهرام

معروف ترین هرم های ساخته شده در طول تاریخ مربوط به دوران مصر باستان هستند.این هرم ها که معروف ترین آنها در دشت گیزا قرار دارد شامل سه هرم بزرگ و چندین هرم کوچک تر در نزدیکی آنهاست که مجموعاً اهرام گیزا را تشکیل می دهند.بزرگ ترین هرم در این ناحیه یعنی دشت گیزا، هرمی است که مربوط به فرعون مصر از دوره پادشاهان قدیم با نام خوفوو یا خئوپس است. دو هرم اصلی دیگر درکناراین هرم بزرگ، هرم های مربوط به پادشاهان همین سلسله با نام خفرن ( خفرا) که جانشین و فرعون بعد از خوفو است و جانشینش« منکورا یا منکرینوس» است.

هرم بزرگ (هرم خوفو)

هرم خوفو یا به تعبیر خئوپس درمصرتنها اثرازاعجایب هفتگانه دنیا و قدیمی ترین آنهاست که هنوز بنای آن تا حد بسیار مطلوبی سالم باقی مانده است.به جز این بنا، شش اثر دیگری که جزو عجایب هفتگانه دنیا محسوب می شدند به کلی از بین رفته اند.د این هرم برای فرعون سلسله چهارم مصر،خوفو( خئوپس)، ساخته شد تا بعد از مرگ مقبره او باشد. طبق اسناد به جا مانده، ساخت آن حدود ۲۰ سال طول کشیده است.
راهروهای این هرم در پس قرن ها به دلیل زلزله های بزرگ فرو ریخته است و به همین دلیل راهیابی به درون آن و اتاق های اسرارآمیزش حتی برای بشر قرن بیست و یک با این همه امکانات،غیر ممکن است.
هرم خوفو دارای سه اتاق دفن اجساد است.اتاق اول محل دفن شاه،اتاق دوم محل دفن ملکه و اتاق سوم هم احتمالاً برای رد گم کردن دزدان هرم ساخته شده است.
.بسیاری از مردم و حتی بعضی از دانشمندان مصرند که اثبات کنند این هرم را بیگانگان و فرازمینی ها ساخته اند و عده ای هم بر این باورند که مردمانی بسیار پیشرفته از قاره گمشده آتلانتیس این هرم را ساخته اند.

a3 300x196 معرفی اهرام ثلاثه مصر

هرم خفرن( خفرا

ه کسانی و چگونه اهرام را ساخته اند؟

درباره نحوه ساخته شدن این بناهای عجیب نظریه های مختلفی وجود دارد.طرفداران یکی از این نظریه ها معتقدند که سازندگان اهرام نه برده بوده اند و نه نیروهای فرازمینی.خاک برداری ها و حفاری هایی که در این مناطق انجام شده نشان می دهد که خود مصری ها سازندگان اصلی اهرام بوده اند.در حقیقت مصری هایی که در روستاهای نزدیک اهرام زندگی می کردند، سازندگان این بنا بوده اند.
بعضی از این افراد، کارگران و در واقع سازندگانی بودند که همیشه و به طورثابت در محل ساخت اهرام حضور داشتند و بعضی دیگر هم افرادی بودند که در زمان های معین به کار فراخوانده می شدند.البته علی رغم اینکه آنها برده نبودند،اما در حین کاربسیاری از آنها از پا در می آمده اند و یا در زیر بلوک های سنگی کشته می شدند.

 در این باره نظریه های زیادی وجود دارد، یکی از این نظریه ها .

طغیان دریا بود .