موسیلینی -هیتلر - اسکندر و ناپلئون از گربه میترسیدندو دستور میدادند گربه ها را ازشان دور کنند .

آلبرت انیشتین از پوشیدن جوراب متنفر بود. او بر این باور بود که پوشیدن جوراب، کار بیهوده ای است زیرا انگشت شست پا منجر به سوراخ شدن جوراب می شود. انیشتین در این باره می گوید: وقتی جوان بودم دریافتم که انگشت بزرگ پا باعث سوراخ شدن جوراب می شود.



استاد مسلم ژانر دلهره و وحشت از تخم مرغ می ترسید. او در این باره گفته بود: من از تخم مرغ می ترسم، از شی ء گرد بدون روزنه و بدون سوراخ می ترسم. آیا تا به حال چیزی ترسناک تر از زرده تخم مرغ دیده اید که پس از شکسته شدن بر روی زمین جاری شود؟!



 

هر بار که مارک تواین کتاب غرور و تعصب جین آستین را می خواند، می خواست قبر نویسنده را نبش کند و با استخوان ساق پا بر جمجمه اش بکوبد تا خرد شود، این چیزی بود که خود مارک تواین گفته بود.



نیکلا تسلا مخترع، مهندس برق و مهندس مکانیک صربی ـ آمریکایی است. او به دلیل طراحی سیستم نوین برق رسانی بنا بر جریان متناوب به شهرت رسید. نیکلا تسلا از اختلال وسواس فکری عملی رنج می برد و از مروارید و جواهرات مروارید نشان متنفر بود. او با زنانی که از جواهرات مروارید استفاده می کردند، صحبت نمی کرد و حتی یک بار منشی خود را به همین دلیل از کار  اخراج کرد.



گایوس پسر ژنرال ژرمانیکوس ملقب به کالیگولا بود. کالیگولا لقبی بود که سربازان ارتش پدرش به او داده بودند. وقتی کوچک بود به ارتش پدرش رفت، یک جفت چکمه سربازی کوچک و هم اندازه پای او برایش آماده کردند. سربازان سر به سرش می گذاشتند و لقب کالیگولا را به او دادند. کالیگ به زبان رومی یعنی چکمه. او از این اسم متنفر بود.کالیگولا یکی از بدنام ترین مردان تاریخ است که در چهار سال فرمانروایی بر روم ظلم و دیوانگی های بسیاری مرتکب شد.


گی دو موباسان
این نویسنده شهیر فرانسوی از جمله شخصیت هایی بود که علیه ساخت برج ایفل بیانه شدیداللحنی صادر کرد. موپاسان می گفت، برج ایفل زیبایی پاریس را مخدوش می کند. وقتی ساخت برج ایفل تمام شد موپاسان زیر برج نشست و غذایش را خورد تا نگاهش به برج نیفتد.


لیندا بیوه بوکوفسکی در یک برنامه مستند اعتراف کرد که همسرش از شخصیت کارتونی میکی موس متنفر بوده است. از نظر بوکوفسکی میکی موس شخصیت احمقی بوده و برایش غیر منطقی به نظر می رسید که آن همه هوش و ذکاوت در یک شخصیت سه انگشتی جمع شود و میلیون ها نفر عاشقش شوند. میکی موس به غیر از شست سه انگشت دیگر هم دارد. از آنجا که داشتن پنج انگشت برای یک موش کمی عجیب و غریب است، سازندگان ترجیح داده اند تا میکی موس چهار انگشتی بماند


ناپلئون سوم برادرزاده ناپلئون اول نه تنها از گربه ها متنفر بود بلکه از آنها  وحشت داشت. اگر گربه ای وارد اتاق میشد روی میز می پرید و تا گربه اتاق را ترک نمی کرد از جایش تکان نمی خورد.



در سال ۱۹۷۳ میلادی دالی یک کتاب آشپزی درباره غذاهای عجیب و غریب نوشت. او در یکی از صفحات کتاب درباره تنفر خود از اسفناج می نویسد و می گوید، از سبزیجات زشتی که بعد از پخته شدن تغییر شکل می دهند متنفر است



بنجامین فرانکلین یکی از پدران بنیانگذار ایالات متحده آمریکا بود. او معتقد بود برخی حروف الفبا زائد و اطناب پذیر هستند. از جمله حرف C که از نظر او تلفظش سخت و سنگین بود و معتقد بود بهتر است به جای آن از k و S استفاده شود.


استیو جابز یک بار اعتراف کرد که از دکمه ها می ترسد. او از فوبیای دکمه موسوم به koumpounophobia رنج می برد. بسیاری بر این باورند که دلیل اختراع صفحه های لمسی بدون دکمه و پوشیدن لباس های یقه اسکی بی دکمه از سوی استیو جابز  به دلیل  همین فوبیای عجیب و غریب بوده است.




موتزارت آهنگساز و از نوابغ موسیقی کلاسیک بود. با وجود این که موزیک های زیبایی را با بهره گیری از فلوت نوشت، بیش از هر چیزی از فلوت متنفر بود. او در سال ۱۷۷۸ میلادی در نامه ای به پدرش نوشت: آیا می دانید وقتی مجبورم درباره ابزاری بنویسم که از آن متنفرم  خود را ناتوان می یابم؟!


مل بلانک هنر پیشه اهل ایالات متحده آمریکا بود. او صدا پیشه شخصیت معروف باگز بانی در انیمیشن فرار خرگوشی بود و بر اساس زندگی نامه ای که از او در سال ۱۹۸۸ میلادی منتشر شد از هویج خام بسیار متنفر بوده است.


 
چیزی که بیش از هر چیز چرچیل را عصبانی می کرد، شنیدن صدای سوت بود. او یک بار پس از شنیدن صدای سوت یک پسر روزنامه فروش خشمگینانه بر سر او فریاد کشید. پسر روزنامه فروش گفت: من چرا سوت نزنم؟ تو گوشهایت را بگیر تا نشنوی.


فیثاغورث فیلسوف و ریاضیدان بزرگ جهان در سال ۵۸۲ قبل از میلاد در جزیره ساموس یونان به دنیا آمد.  او از لوبیا به شدت احتراز می کرد. براساس داستانی که درباره واقعیتش شک و تردید وجود دارد. روزی مخالفان فیثاغورث خانه اش را به آتش کشیدند و آن را با لوبیا احاطه کردند و از او خواستند تا از خانه بیرون بیاید و مبارزه کند. فیثاغورث هم به دلیل وجود لوبیا در اطراف خانه اش از این کار خودداری کرد.