کارگران زحمت کش هفت تپه کار کرده اند اما حقوقی چندین ماه است که دریافت نکرده اند .

سفره ها خالی دستها تهی - شرمندگی زن و بچه -همه و همه  ...



همشهری آنلاین: استاندار خوزستان گفت:

با پیگیری‌های انجام شده یک ماه از مطالبات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه شوش شامل ۸۰ میلیارد ریال، پرداخت و به حساب کارگران واریز شد


استاندار خوزستان


بیست و چهارمین روز اعتراض کارگران هفت تپه خوزستان ---

اعتراض صنفی کارگران هفت تپه درحالی صبح امروز (۷آذر ماه) وارد بیست و چهارمین روز متوالی شد که برخی منابع کارگری در این واحد تولیدی؛ از ابهام در وضعیت کارگران فصلی خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه که از سه هفته پیش در اعتراض به تعویق حقوق و سایر مشکلات صنفی خود؛ دست از کار کشیده‌‌اند، امروز چهارشنبه نیز با تجمع مقابل ساختمان فرمانداری شوش بر تحقق خواسته‌های قبلی خود پا فشاری کردند.

معترضان که پایان اعتصاب خود را به واگذاری دوباره محل کار خود به بخش دولتی منوط کرده‌اند، با اشاره به مبهم بودن وضعیت اشتغال کارگران فصلی شرکت تاکید کردند که در حال حاضر حدود ۲ هزار کارگر فصلی نی‌بر منتظر بازگشت به کار خود در مزارع نیشکر هستند و وضعیت شغلی آنها نامشخص است.

این کارگران می‌گویند: کارگران نی‌بر فصلی کار می‌کنند و بعد از پایان فصل برداشت نی از مزارع نیشکر (ازاردیبهشت ماه) کاری برای انجام دادن ندارند.

طبق اظهارات کارگران هفت تپه، حِرفِه یک کارگر نی‌بُری، شغل فصلی و موقت تلقی می‌شود. کارگران نی‌بر تنها در طول فصل برداشت به صورت موقت (شش ماه از سال) استخدام می‌شوند و طبیعی‌ست که بعد از اتمام کار برداشت نی شغل خود را از دست بدهند.

کارگران معترض هفت تپه می‌گویند: از دیگر مطالبات صنفی کارگران هفت تپه در اعتراضات اخیر مشخص شدن وضعیت شغلی‌کارگران‌ فصلی در مجتمع نیشکر هفت تپه است. مجتمع نیشکر هفت تپه در حال حاضر دو نوع کارگر فصلی(قراردادی و پیمانکاری) دارد. کارگران قراردادی با مجتمع و کارگران پیمانکاری که به نام کارگران (اقبالی) شهرت دارند، با پیمانکار طرف قرارداد هستند. در عین حال وضعیت پرداخت بیمه اجتماعی آنها (به دلیل آنکه حق بیمه آنها تنها نیمی از سال پرداخت می‌شود) مشخص نیست و در زمان بازنشستگی قطعا دچار مشکل خواهند بود