وارن  بافت تاجر امریکائی با این که یکی از ثروتمندترین افراد دنیاست ولی هیچگونه کامپیوتر یا موبایل ندارد . او همچنین اعتقادی  به استخدام محافظ یا راننده شخصی هم ندارد و خودش شخصا رانندگی میکند .

وارن ادوارد بافت،


مشهور به دانشمند اوماها، در 30 آگوست 1930 در اوهامای ایالت نبراسکا در ایالت متحده ی آمریکا متولد شد.

پدرش هاوارد ، در ابتدا دلال سهام شرکت ها بود و بعد نماینده گنگره شد.

او تنها پسر خانواده و دومین فرزند از سه فرزند بود.

او در کودکی در زمینه ی پول و تجارت استعداد شگفت انگیزی از خود نشان داد.

سوابق او و توانایی هایش در محاسبه ی دقیق اعداد در ذهن خود، هنوز هم همکاران تجاری اش را متحیر می کند.

بافت در6 سالگی، شش جعبه ی کوکا کولا به قیمت 25 سنت از مغازه ی پدر بزرگش خرید و هر بطری را به ازای یک سکه ی پنج سنتی فروخت؛ در حالی که کودکان هم سن و سال او بر روی چمن لی لی و بولینگ بازی می کردند.


در 11 سالگی بافت سه سهم شرکت citesservice را به قیمت هر سهم 38 دلار، برای خود و خواهر بزرگش به نام دوریز خرید.

در مدت کوتاهی بعد از خرید سهام، قیمت هر سهم به 27 دلار کاهش یافت.

وارن ترسیده بود اما هیچ اقدامی نکرد تا اینکه هر سهم به 40 دلار رسید ، او خیلی سریع آنها را فروخت و بعد خیلی زود از این کار پشیمان شد، چون سهام citesservice  پس از مدت کوتاهی به 200 دلار رسید.


این تجربه درس بزرگی به اوداد؛ اینکه یکی از اصول مهم سرمایه گذاری، صبر و شکیبایی است .

در سال 1943 ، بافت به اداره مالیات به دلیل گرفتن مالیات 35 دلاری برای دوچرخه اش، اعتراض کرد و سرانجام موفق شد مالیات 35 دلاری دوچرخه اش را حذف کن


در ژوئن 2006 بافت اعلام کرد که بیش از 70 درصد ثروت خود، یعنی 37 میلیارد دلار از 52 میلیارد دارایی خویش ، را به صورت کمک های سالانه به بزرگترین مؤسسه ی خیریه ی جهان، مؤسسه ی بیل و ملینداگتس می بخشد تا در امور خیریه صرف شود.

در سال 2004 سوزان همسر بافت فوت کرد. او در سال 2006 با آستریدمنکس ازدواج کرد.

رستوران مورد علاقه ی بافت در اوماها، خانه ی استیک گورات است و غذای مورد علاقه ی بافت ، استیک استخوان دار ، خوراک گوشت و سبزی خرد شده است. او یک ماشین کادیلاک DTS دارد، در ضمن ایمیل و کامپیوتر شخصی روی میز کار خود ندارد.

او هنوز در خانه ای که به مبلغ 31.500 دلار خریده بود و آن را حماقت بافت نامیده بود، زندگی می کند. این خانه در حال حاضر 700.000 دلار ارزش دارد

==========

1-فقط باید چند تا کار درست انجام بدهید تا کلی کار غلط انجام ندهید

====

۲. «فکر کنید در قایقی زندگی می‌کنید که دائما سوراخ می‌شود. اگر انرژی‌تان را صرف پریدن به قایق دیگری بکنید، بهتر است تا اینکه بخواهید آن انرژی را صرف درزگیری سوراخ‌ها بکنید.»

====

۳. «برای رسیدن به نتایج خارق‌العاده، نیازی نیست کارهای خارق‌العاده انجام بدهید.»

====

۴. «چیزی که از تاریخ یاد می‌گیریم این است که مردم از تاریخ درس نمی‌گیرند.»

=====

۵.‌ «زنجیره‌ی عادت‌ها سبک‌تر از آنند که حس شوند، تا زمانی که از شدت سنگینی دیگر قابل شکستن نباشند.»

====

۶. «به نظر می‌رسد انسان خصلتی مضر دارد که همیشه می‌خواهد لقمه را دور سرش بچرخاند.»

====

۷. «هیچ چیزی مثل خرواری از پول یامُفت، عقلانیت را تسکین نمی‌دهد.»

====

۸. «۲۰ سال طول می‌کشد تا شهرتی برای خودتان بسازید و ۵ دقیقه طول می‌کشد تا خرابش کنید. اگر به این قضیه فکر کنید، کارها را متفاوت انجام می‌دهید.»

====

۹.‌ «بهتر است با آدم‌هایی بپلکید که از شما بهترند. همکارانی را برگزینید که اخلاقشان بهتر از شما باشد. چیزی نخواهد گذشت که خودتان هم به همان مسیر کشانده می‌شوید.»

====

۱۰. «سال‌ها پیش بن گراهام به من آموخت که هزینه چیزی است که پرداخت می‌کنی و ارزش چیزی است که دریافت می‌کنی. فرقی نمی‌کند که راجع به جوراب صحبت کنیم یا سهام. من دوست دارم جنس باکیفیت را زمانی بخرم که قیمتش پایین آمده باشد.»