گهواره نیوتن در حال حرکت



آرامگاه نیوتن      در کلیسای وست مینیستر به خاک سپرده شد او نخستین دانشمندی بود که به این افتخار نائل آمد .


ایزاک نیوتن در نیمه شب عید سال نو به دنیا آمد.  یعنی 25 دسامبر  1642  سال مرگ   گالیله متولد شد . او کودکی زود رس و بقدری نحیف بود که پزشکان به زنده ماندنش امید چندانی نداشتند. پدر وی که کشاورزی مرفه بود سه ماه پیش از تولد او از دنیا رفته بود و هانا مادر آیزاک مجبور بود این کودک رنجور را به تنهایی بزرگ کند. خانه ی مادری او در وول استروپ بزرگ و راحت بود. آنها فقیر نبودند، اما بزرگ کردن آیزاک که کودکی رنجور و نحیف بود برای مادری تنها آسان نبود .

  سر ایزاک نیوتن فیزیکدان   /   ریاضی دان    /     ستاره شناس   /  فیلسوف و شهروند انگلستان  بوده است . سال 1687 میلادی شاهکار خود  اصول ریاضی فلسفه ی طبیعی  را به نگارش در آورد .

او مفهوم گرانش عمومی را مطرح ساخت و با تشریح قوانین حرکت اجسام علم مکانیک کلاسیک را پایه گذاشت . از دیگر کارهای مهم او حساب دیفرانسیل و انتکرال  است .او نخستین کسی است که قواعد طبیعی حاکم بر گردشهای زمینی و آسمانی را کشف کرد .


او کشف کرد که تصاویری که ما از اجسام می بینیم بازتاب نور از سطح آن اجسام است . او کشف کرد که نیروی جاذبه از قانون عکس مجذور فاصله پیروی می کند .

او تلسکوپ انعکاسی را اختراع کرد .    ملکه آن به او لقب شوالیه ( سر ) داد . 

  • قانون دوم نیوتن : کل نیروی  وارد بر یک جسم برابر است با حاصل‌ضرب جرم   آن جسم درشتاب  آن.
  • قانون سوم نیوتن  (قانون کنش و واکنش): هرگاه جسمی به جسمی دیگر نیرو وارد کند جسم دوم نیز نیرویی به همان بزرگی ولی در خلاف جهت بر جسم اوّل وارد می‌کند.
مجموعهٔ قوانین سه‌گانهٔ حرکت و قانون گرانش عمومی، اساس و شالودهٔ فناوری   مدرن هستند و با وجود پیدایش فرضیه‌های تازه‌تر از اهمیت آن‌ها کاسته نشده است .


سر آیزاک نیوتن در 20 مارس  1727  و در سن هشتاد و چهار سالگی چشم از جهان فرو بست.