خالق عطرو ادوکلن

آلبرتو موریلاس در سال 1950 در اسپانیا متولد شد . وی دوران کودکی خود را در اسپانیا گذراند و در نوجوانی با الهام از مقاله ای در مورد خانه ی مُد “ژان-پل گالتیه” به دنبال یادگیری صنعت عطرسازی رفت . بنابراین در سن 18 سالگی وارد مدرسه هنرهای زیبا در ژنو شد تا اینکه بالاخره توانست در سال 1970 با تلاش های بسیار زیاد و بی وقفه جهت یادگیری صنعت عطرسازی که بیشتر این یادگیری ها به صورت تک نفره و خود آموز صورت میگرفت ، به عنوان عطرسازی جوان وارد فیرمینج که بزرگترین تولید کننده اختصاصی عطر و اسانس است ، شود . پس از تلاش های بی وقفه و خودآموزی هایی که داشت خیلی زود توانست سبک منحصر به فرد خود را اجرا کند . روایح در ذهن آلبرتو موریلاس به صورت رنگ های مختلف تجسم میشد تا بتواند به راحتی آنها را دسته بندی کند . در سال 1981 در نیویورک اولین کار خود را با نام پروژه (لو موست دو کارتیه – Le Must de Cartier) با کارتیه آغاز کرد . تا کنون آلبرتو موریلاس خالق بسیاری از عطر و ادکلن های مردانه و زنانه موفق جهان بوده است و توانسته در سال 2003 بهترین جایزه عطاری یعنی (فرانسوا کتی – Francois Coty) را به خود اختصاص دهد . 

 

کیفیت اثر و استفاده از مواد طبیعی در ساخت عطر از مهم ترین مسائلی است که آلبرتو موریلاس در مورد آن سخت گیر است و هیچ انعطافی نشان نمیدهد . از نظر وی ترکیبات طبیعی بسیار مهم است به گونه ای که بدون آنها نمیتوان عطری جدید ساخت . وی هم از مواد طبیعی و هم از مواد صنعتی خاصی که در فرمینچ ساخته میشود در صنعت عطرسازی خود استفاده میکند و هدفش ارائه اثری شگرف و متفاوت است . 

آلبرتو موریلاس بسیار ظریف و دقیق عمل میکند و میگوید زمان خاصی برای ایستادن و دست نگه داشتن وجود ندارد برای ساخت یک عطر تغییرات و معادل سازی های بسیار زیادی انجام می دهم و سرانجام  یکی را انتخاب می کنم. 

آلبرتو موریلاس بر این عقیده است که هیچ چیز کامل نیست و اگر باشد خسته کننده است ، بنابراین روایح با وجود بسیاری از نقص هایی که دارند میتوانند خود را نشان دهند و جذاب باشند . وی سفرهای زیادی کرده و از این سفرها برای ساخت عطر جدید الهام گرفته است . از نظر وی منابع طبیعی و محیط پیرامون میتواند منبع الهام بخشی باشد برای خلق اثر جدید . 

آلبرتو موریلاس تا کنون بیش از 300 عطر و ادکلن خلق کرده و همچنان با شور و هیجان مایل به ادامه فعالیتش است و میگوید : ((بدون حضور عطر در زندگی ام؛ نمی توانم به زندگی ادامه دهم.عطر در من جاری است؛زمانی که میخوابم و هر گاه که بیدار می شوم؛ عطر حضور دارد!)) آلبرتو موریلاس عامل توفیق شیوه عطرسازی خود را سه کلمه قدرت،صراحت بیان و شفافیت میداند . و از نظر وی هر اثری که از او حاصل میشود یک مکاشفه است .

وی در سال 2015 با استفاده از مواد طبیعی مورد علاقه اش و استفاده از شیوه های سنتی و اصیل عطرسازی 17 عطر را با نام برند ((میزِنسیر -Mizensir)) تولید و بازار عطر و ادکلن ارائه داد . 

 

آلبرتو موریلاس سبک منحصر بفرد خود را دارد و از هیچ یک از قانون های متداول و موجود در صنعت عطر سازی پیروی نمیکند این هم به این دلیل است که آلبرتو موریلاس یک عطار خود آموخته است و هیچ دوره آموزشی ندیده و کاملا کار خود را تجربی انجام میدهد . تعداد زیادی از بهترین عطر و ادکلن های موجود در جهان توسط آلبرتو موریلاس طراحی شده اند که در زیر نام آنها آمده است :

1-  بولگاری اومنیا – Bulgari Omnia

2- ورساچه برایت کریستال – Versace bright crystal

3- کنزو فلاور- Flower by Kenzo

4- آکوا دی جیو -Acqua di gio

5- بولگاری بی ال وی مرد و زن – Bvlgari BLV /  women and men

6- جیونچی پی -Givenchy Pi

7- سی کی وان -CK One

8- کارولینا هررا 212 اس وای -212 s..y

9- کارولینا هررا 212 - Carolina Herrera 212