میلتون هرشی :

در یکی از روستاهای ایالت “پنسلوانیا” در ۱۳ سپتامبر ۱۸۵۷ چشم به جهان گشود و در خانواده ای بزرگ شد که سخت کوشی را ارزشمند و قابل تقدیر می دانست.

به  علت شغل پدرش  مجبور بود از این مکان به آن مکان هجرت کند و بلخره قبل از این که کلاس چهارم  را تمام کند درس را ترک و وارد بازار کار شد.

 

میلتون هرشی نخستین کارش پادویی در یک چاپخانه بود و اگر چه به آن کار علاقه ای نداشت اما برای دریافت دستمزدی اندک، خود را با شرایط وفق می داد.

 

شاگرد مغازه آب نبات فروشی شد.

میلتون هرشی پس از چهار سال شاگردی و در سن ۱۸ سالگی تصمیم گرفت یک مغازه آب نبات فروشی برای خودش باز کند، به همین دلیل از سال ۱۸۷۶ میلادی در فیلادفیلا، آب نبات خرید و فروش می کرد.

 

بالاخره کاری در یک شیرینی فروشی پیدا کرد و یاد گرفت چطور از شیر تازه، کارامل درست کند. هر چند این کار از نظر دیگران خنده دار به نظر می رسید .

 

میلتون هرشی بعد از مدتی شاگردی و جمع آوری مقداری پول دوباره تصمیم گرفت آب نبات بفروشد اما بازهم شکست خورد، اما او ناامید نشد و جسورانه به لنکستر بازگشت و با امید فراوان و اعتماد به نفسی باور نکردنی این بار تصمیم به خرید و فروش کارامل گرفت.

میلتون هرشی با قرض گرفتن مبلغی از عمه اش توانست چند کیسه شکر بخرد و با کمک یکی از کارگران قدیمی آب نبات سازی، یک کارگاه کوچک برای درست کردن کارامل در لنکستر تأسیس کرد.

میلتون هرشی تمام نیروی خود را به کار گرفت تا بهترین آب نبات را در سراسر کشور تولید کند و با سعی و تلاش شبانه روزی خود توانست راه و روش هایی بیابد که طعم و شکل کارامل را بهتر می کرد.

میلتون هرشی با اینکه تبلیغ چندان زیادی برای محصولات تولیدی خود نمی کرد اما فروش کارگاهش رشد بی نظیری داشت.

پس از مدتی شرکت کارامل لنکستر محصولات خود را به بازاهای سراسر اروپا و آمریکا عرضه ‌کرد و در نتیجه میلتون هرشی به یکی از شهروندان پیشتاز در منطقه تبدیل شد.