اخبار,اخباراجتماعی,تخلفات تعرفه‌ای  پزشکان

  زیر میز بگیران را به 1690 معرفی کنید ... خیلی از پزشگان هستند که حتی ویزیت از بیماران نمی گیرند ...درود بر چنین پزشگان با خدا و مومنی ...خدا ازشون راضی باشد 



معاون درمان وزیر بهداشت ضمن اشاره به اجرای کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات و اعمال نظارت‌های دقیق بر آن از فردا، احکام مجازات زیرمیزی‌بگیران را توضیح داد.
دکتر محمد حاجی‌آقاجانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تدوین کتاب جدید تعرفه‌ها، گفت: کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سلامت از اول مهر ماه اجرایی شده و قرار است نظارت‌ها بر این کتاب از 15 آبان ماه 93 در سراسر کشور آغاز شود.

وی با اشاره به تخلفاتی که پیش از این به بهانه تعرفه‌های غیرواقعی صورت می‌گرفت، افزود: از فردا پرداخت هر گونه وجهی در مطب بابت حق العلاج بیمارستان و همچنین خارج از حسابداری بیمارستان ممنوع بوده تخلف است و باید در قبال هزینه‌ها رسید ممهور به مهر بیمارستان به بیمار ارایه شود. در مجموع از فردا نباید پولی خارج از تعرفه از بیمار اخذ شود.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: از فردا همه باید به قانون بازگردند و قانون باید در تمام بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، خیریه، عمومی غیردولتی و موسسات پزشکی اجراشود و مردم نباید جدای از پرونده بیمارستان پولی پرداخت کنند.

زیرمیزی‌بگیران را به 1690 معرفی کنید
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره چگونگی برخورد با تخلفات تعرفه‌ای، گفت: عزم دولت، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای اجرای قانون جدی است. در صورتی که خارج از این تعرفه‌ها و خارج از چارچوب بیمارستان پولی از بیمار اخذ شود، مردم می‌توانند مراتب را به سامانه تلفنی 1690 اعلام کنند.

آقاجانی افزود: مردم شکایات، انتقادات و نقطه نظرات خود را به این مرکز منتقل می‌کنند و پس از انجام کارشناسی‌های اولیه، موضوع به مراکز استانی مربوطه ارجاع می‌شود. آنجا نیز بررسی‌های لازم انجام و در صورتی که تخلف محرز شود، پرونده جهت اعمال قانون به دادسرای انتظامی نظام پزشکی استان ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: شورای عالی نظام پزشکی نیز مصوب کرده که مجازات‌های تخلفات تعرفه‌ای از بند «د» قانون این سازمان اعمال شود که شامل سه ماه محرومیت از طبابت است. یعنی در صورت اثبات اولین تخلف تعرفه‌ای پزشک در دادگاه، سه ماه محرومیت از طبابت را توسط دادگاه نظام پزشکی به دنبال خواهد داشت.

آقاجانی گفت: تکرار تخلف نیز شامل بندهای بعدی قانون می‌شود که شامل محرومیت‌های طولانی‌تر و نهایتا محرومیت دائم از طبابت است. البته این جرایم جدا از جرایم نقدی است که توسط سازمان تعزیرات حکومتی اعمال خواهد شد.