ورود آب زاینده‌رود به اصفهان تا امشب


رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در این باره گفت: ان‌شاءالله آب تا فردا به تالاب گاوخونی هم خواهد رسید و احیای رودخانه و تالاب ارزش فوق العاده ای برای شرایط زیست محیطی و جاذبه های گردشگری دارد.
معصومه ابتکار از ورود آب زاینده رود به شهر اصفهان تا امشب خبر داد.

به گزارش «تابناک»، رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در این باره گفت: ان‌شاءالله آب تا فردا به تالاب گاوخونی هم خواهد رسید و احیای رودخانه و تالاب ارزش فوق العاده ای برای شرایط زیست محیطی و جاذبه های گردشگری دارد.


گزارش محسنی‌اژه‌ای از پیگیری حادثه اسیدپاشی

معاون اول قوه قضاییه که هفته گذشته با حکم آیت‌الله آملی‌لاریجانی مامور رسیدگی به پرونده اسیدپاشی‌های اخیر در شهر اصفهان شده بود، در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی، گزارشی از سفر به اصفهان و اقدامات انجام شده ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، در جلسه دیروز که به ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضاییه برگزار شد در ابتدای گزارش خود با یادآوری سابقه تاریخی شکل‌گیری این اقدام مجرمانه در کشور گفت: نخستین اقدام به اسیدپاشی در کشور در سال 1334 رخ داده و نخستین قانون برای مقابله با این اقدام در سال 1337 به تصویب رسیده است.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: همه دستگاه‌ها مجدانه به دنبال شناسایی مجرم یا مجرمان هستند و زحمات زیادی را متحمل شده‌اند و از افراد زیادی نیز تحقیق و افرادی را به عنوان مظنون دستگیر کرده‌اند اما تاکنون عامل اصلی، شناسایی و دستگیر نشده است ولی دستگاه‌های ذیربط امیدوارند با تشدید اقدامات، در آینده نزدیک مجرم را دستگیر کنند.

بر اساس این گزارش، در جلسه دیروز ادامه بحث و بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه «کیفیت اجرای مجازات تکمیلی» موضوع تبصره 3 ماده 23 قانون مجازات اسلامی مصوب 1‌/‌2‌/‌1392 در دستور کار قرار گرفت و به پایان رسید.