اکنش پوران درخشنده در مورد اسید پاشی در اصفهان                         

پوران درخشنده با هولناک خواندن اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان گفت: در شرایطی که همه تلاش می‌کنیم وجهه‌ای را که از ایران خراب شده در ایران تصحیح کنیم، می‌بینیم عده‌ای این وضعیت را بدتر می‌کنند.

کارگردان فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا، بیان کرد: اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان هولناک‌ترین حرکتی بود که درباره آن خوانده و شنیده بودم. چطور می‌شود اسم کسی را انسان گذاشت که تا این حد تنزل پیدا کرده است.

او با ابراز تأسف شدید از این وقایع تأکید کرد: باید عاملان این اقدام شناسایی شوند و به مجازات برسند چون جامعه به آرامش نیاز دارد.

درخشنده با اشاره به اینکه اگر این روند ادامه پیدا کند، بسیاری از آدم‌ها ممکن است به این فکر بیفتند که برای هر کاری می‌توانند خودشان تصمیم ‌گیری کنند و شاهد انتقام‌های شخصی باشیم، اظهار کرد: این کارها عواقب سیاسی و اجتماعی زیادی دارد ضمن اینکه با زندگی افرادی بازی شده که به هیچ قیمتی قابل جبران نیست.

این کارگردان با تأکید بر اینکه خلأ‌های قانونی باید برطرف شوند و مسئولان باید در این باره حساسیت داشته باشند، گفت: منتظر واکنش مسئولان هستم چون نباید جو رعب و وحشت در جامعه ایجاد شود و همه باید بتوانند در آرامش و امنیت زندگی کنند.


اصغر فرهادی

اصغر فرهادی در پی حادثه اسیدپاشی در اصفهان در متنی واکنش نشان داد.

این کارگردان سینمای ایران در این متن که در اختیار ایسنا گذاشته آورده است:«از جامعه پزشکی ایران، متخصصان در داخل و خارج از کشور خواهشمندم از هر طریق ممکن همه همت و توان خود را در این لحظات سخت برای کمک به بانوان آسیب دیده فاجعه غیرقابل باور این روزهای شهر غم آلود اصفهان به کار بندند.

من پیشاپیش تلاش همه کسانی که مرهمی بر زخم بی‌پایان این عزیزان می‌گذارند را صمیمانه قدر می‌نهم و سپاس می‌گویم.»


درخواست از رئیس جمهور برای برخوررد و پیگیری

در این بین برخی از هنرمندان نیز روی سخن شان با روحانی بود و با اشتراک گذاری عکس روحانی از او می خواستند تا نسبت به این مساله واکنش نشان دهد.
در همین رابطه هانیه توسلی نوشت: خیلی چیزها بهتر شده در یک سال گذشته.خوشحالم که به ایشان رأی دادم.به هر حال اعتمادی وجود دارد نسبت به این دولت که در چند سال قبل نبود.اما خیلی چیزها هم نادیده گرفته می شود و خیلی چیزها هنوز حل نشده باقی مانده است.ما با امید به این تدبیر رأی دادیم.

امیر جعفری: منتظر عملیم نه فقط حرف.. روحانی منتظریم.


بهرام رادان نیز در واکنش به این حادثه بخشی از شعر فریدون مشیری را به اشتراک گذاشت: در کویری سوت و کور/در میان مردمی با این مصیبتها صبور/صحبت از مرگ محبت مرگ عشق/گفتگو از مرگ انسانیت است.