http://imgdl1.topnop.ir/uploads/201203/tpn4861/large/28NKTt2gUw.jpg



امروزه  با کلان شهرهای ایران و با صنعتی شدن زندگی جای خالی بازیهای خلاقانه و مبتکرانه کودکان دیده می شود  و حال دیگر کودکان از سنین پایین به بازیهای کودکانه رو نمی آورند بلکه به بازیهای یارانه ای روی می آورند . و خیلی کم به بازیهای دستی و فیزیکی علاقه نشان می دهند 

بازیهای گروهی منسوخ شده و بیشتر از یاد رفته است   .   بازیهای یارانه ای فقط باعث گوشه نشینی و عصبی شدن بچه ها شده است .

پدر و مادر ها هم اجازه می دهند که ساعتها بازی های یارانه ای  انجام بدهند  بدون این که متوجه عواقب این بازیها باشند

درسته که تکنولوژی پیشرفت کرده است و باید بچه به سمت و سوی تکنولوژی پیش بروند  همه اینها درست منکر نمیشوم اما آیا زیاد روی در این

کار درسته ؟ بخدا نه درست نیست بچه گوشه گیر می شود  /  افسرده می شود  /  روابط اجتماعیش روز به روز ضعیف و ضعیف تر شود . شاید بگویید آپارنمان نشینی باعث شده بازیهای دسته جمعی از یاد بروند  اما نه اگر بخواهیم کاری انجام بدهیم  میشود .

بازیهای گروهی که قدیم انجام می دادند خیلی فواید داشت  اولا به محیط بیرون ارتباط برقرار می کنند  حمایت از افراد ضعیف را می آموزند   قدرت ابراز وجود پیدا میکنند    از ترس و خجالت   رها می شوند و  بازیهای گروهی رقابت و تجربه شکست را به کودکان میآموزند   کودکان به توانمندیهای فکری و بدنی  خود آگاهی پیدا می کردند .

 بازی ی قول دو قول 

وسایل مورد نیاز:پنج سنگ گرد و دو تا یا تعداد بیشتری آدم.

توضیحات: پنج سنگ گرد را انتخاب می کنیم.

مرحله 1: یک سنگ را به عنوان دست کُل انتخاب کرده و به بالا می اندازیم و باید همزمان یک سنگ را از پایین بگیریم و آن سنگی که از بالا آمد را نیز باید گرفت اگر سنگی را که به بالا انداختیم نگیریم می سوزیم.

مرحله 2 : اگر مرحله اول را به درستی تمام کردیم وارد مرحله دوم می شویم. در این مرحله سنگ را به بالا می اندازیم و باید دو تا از سنگ ها را بگیریم.

مرحله 3 : مرحله سه این است که اول سه تا سنگ و بعد یک سنگ باقی مانده را می گیریم.

مرحله 4: در این مرحله باید چهار تا از سنگ ها را یک جا بگیریم اگر گرفتیم به مرحله ی بعدی که از این مراحل جدا است می رویم.

مرحله 5 : مرحله عروس و گلزنی: در این مرحله باید دست را به صورت زیر گذاشت : شصت و ثبابه و انگشت وسط را پایین می گذاریم و یک سنگ را بلا می اندازیم  در همین حال باید سنگ ها را دانه دانه به داخل آن انگشتان بینندازیم و گل بزنیم بعد از تمام شدن این مرحله بازی تمام می شود.


http://imgdl1.topnop.ir/uploads/201203/tpn4861/large/rQg09QKL1v.jpg



http://imgdl1.topnop.ir/uploads/201203/tpn4861/large/qxj3NCBaqL.jpg



http://imgdl1.topnop.ir/uploads/201203/tpn4861/large/q2QvQZFTuE.jpg

 



http://imgdl1.topnop.ir/uploads/201203/tpn4861/large/7wvO4nx38L.jpg