موزه مصر جسد مومیائی شده ی فراعنه مصر ....ملکه سوسنس او نه تنها فرعون بزرگی بود بلکه بزرگترین غارتگر دزد مقبره هاهم بوده است و هنوز مومیائی اش پیدا نشده است
عضویت در گروه


توث آنخ  آمون از ثروت و قدرت بی حدی برخوردار بود .

در سن 18 سالگی به طرز مرموزی در گذشت

در موزه ی مصر بازدید کننده ها از گنجینه های او و از دیدن این اشیاء طلا سیر نمیشوند .


در انتهای این تالار اتاق دیگری است که حتما باید ببینید این گنجینه های فرعونی است که شهرت کمتری دارد ملکه سوسنس

طلاهای او یکی از رازهای موزه ی مصر است . این که چه طور به دستشان آورده است جای سوال دارد چرا که ؟ در زمان سوسنس دوران نامساعد اقتصادی بود . پس چه طور این همه طلا به دست آورده است .

امپراطوری توتنخ آمون ثروتمند بود ولی سوسنس در دوران نا مساعد اقتصادی حکومت میکرد .  پس از کجا این همه طلاها را آورده بود . امید است در ویرانه های شهر تانیس که سوسنس حاکم آن بود از این راز پرده برداشت .

اگر نام تانیس به نظرتان آشنا می آید به این دلیل است که سال 1981 فیلمی ساخته شد به نام مهاجمان صندوق گمشده

این فیلم از ایندونایا جونز بود که با نازی ها میجنگد و سر زبانها افتاد . شهر تانیس هیچ مصر شناسی باور نکرد که صندوق حاوی میثاق پنهان این باشد

کشف تانیس همکار آلمانیها نبود بلکه باستان شناسان فرانسوی که از دهه ی 1860 به بعد مشغول حفاری در این جا بودند کشفش کردند . دکتر فیلیپ برسیو   (باستان شناس ) بیش از سی سال است که با تیم حفاری ---تانیس را حفاری -------میکند .

او امیدوار است چیزی را کشف کند که با کشفیات پیر مونته برابری کند .
عکس هایی از موزه مصر باستان (فراعنه مصر باستان)

حفاری های مونته در شمال بنای بزرگی را آشکار کرد که به نظر دست نخورده میرسید او متوجه شد کشف فوق العاده ای کرده است .

یعنی یک مقبره ی سلطنتی دست نخورده در تانیس

وقتی مونته پا به درون تاریکی گذاشت با فضای فریب آمیزی گمراه کننده روبرو شد . 

مونته وقتی وارد سرسرا شد پایه یک ستونی را دید که از سنگ آهک ساخته شده بود و در حال متلاشی شدن بود . روی این سه لوح تدفینه به به هم ریخته بود . اما اون وسط یک تابوت خارقالعاده بود که به طرز شگفت انگیزی سالم باقی مانده بود .

این کشف اکنون در موزه ی مصر جای دارد

تابوتی خیره کننده که از نقره ی خالص ساخته شده ------------اما وقتی درش را باز میکند فرعونی دون پایه تر  را پیدا میکند . نه سوسنس را 

پس مومیائی سوسنس کجاست ؟؟؟سنگ نوشته نشان میداد که مقبره ی اوست

دیری نگذشت که مونته دریافت که حجره ی مخفی دیگری هم در آن جاست شکاف خیلی باریکی اون جا بود و مونته متوجه شد که چیزی پشت آن است . وقتی وارد شکاف شد غافلگیری دیگری در انتظارش بود . یک گنج ------یک گنج خیلی زیبا ----گنجی از طلا----------که اکنون در موزه ی مصر به نمایش گذاشته شده است .

اما سوسنس در اوضاع نامساعد اقتصادی چطور این طلاها را بدست آورده است ؟؟؟

کلید این معما در حجره ی مخفی نهفته است .....

تابوت بزرگ سنگی این جا بود که بخش زیادی از اتاق را اشغال کرده بود . در پوش تابوت قبلا هم استفاده شده بود . نام سوسنس روی تابوت حک شده بود بخشی از حکاکیهای روی سنگ پاک شده بود .

مطالعات نشان میداد این تابوت قبلا متعلق به فرعون قدیمی تری بوده ----این موضوع تا حدی سرقت از فراعنه مصرالعلیا را توضیح میدهد .
... از موزه مصر باستان (فراعنه مصر باستان

چون مواد با ارزش کمیاب بودند و بعضی ها بی هیچ ملاحظه ای برای بدست آوردن این مواد سراغ مومیائی های سلطنتی میرفتند . مقبره های آنها را غارت میکردند .

نام مرمت طائوی روی بعضی از اشیاء سوسنس هم دیده میشد ... این نشان میداد که طلاهایش از مقبره های فراعنه پیشین و ثروتمند تر برداشته شده است و این نشان میدهد سوسنس نه تنها فرعون بزرگی بوده بلکه بزرگترین دزد مقبره ها هم بوده است .
عکس هایی از موزه مصر باستان (فراعنه مصر باستان)

برسیو باستان شناس هنوز در حال حفاری در مقبره های تانیس است و با شکیبائی خاکهای باستانی را میکاهد

کاوشهایش بناهاو گذرگاههای مدفون بسیاری را آشکار کرده و هنوز چیزی را که دنبالش بوده را نیافته است

مقبره ی   ملکه سوسنس
عکسهای زیبا از موزه مصر باستانعکس هایی از موزه مصر باستان و حقیقت ...

اگر همچین کشفی پیدا شود اشیاء بسیار زیبائی پیدا میشود .

اگر همچین چیزهائی در تانیس پیدا شود شاید 10 سال دیگر شاید 100 سال دیگر طول بکشد تا پیدا شود . شاید هم هیچوقت پیدا نشد این بستگی به شانس دارد .موزه مصر قاهره

در موزه ی مصر هر مو میائی هزاران داستان دارند وقتی تابوتی باز میشود و نوارهای روی آن برداشته می شود توانائی اعجاب انگیز مصریان را در حفظ جسد مومیائی انسان  را هر ناظری را بهت زده میکند . اما در موزه ی مصر همهی مومیائی ها انسان نبودند در واقع میلیونها جانور مومیائی شده هم وجود دارد -------------پرندگان ----سگها ----- عقابها---خبرگزاری فارس: موزه قاهره به دست ارتش ...... از موزه مصر باستان (فراعنه مصر باستان

 و مومیائی کردن حیوانات از حیوانات خانگی شروع شد ......N_A