Image result for ‫عکس کفش ادیداس‬‎

برند آدیداس :

شرکت آدیداس سال 1948 توسط آدولف داسلر پایه گذاری شد . او با کمک برادرش در سال 1924 کار تولید کفش های ورزشی را آغاز کرد . پس از جدائی از برادرش شرکت یوما را پایه گذاری کرد .پس از جدائی از برادرش شرکت پوما را پایه ریزی کرد رودلق پوشاک و کفش های آدیداس با لوگوی سه خط موازی  مزین شده و این نشان به عنوان لوگوی رسمی شرکت آدیداس شناخته میشود . در آمد آدیداس در سال 2011 11 میلیارد و 380 میلیون یورو اعلام شده است .

آدیداس یک شرکت هلدینگ است و شرکت تولید پوشاک ورزشی ریبوک -شرکت لوازم گلف تیلورمید و شرکت راک پورت زیر مجموعه ان به حساب میایند . آدیداس بزرگترین تولید کننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ تولیدی لوازم ورزشی در دنیا به شمار میرود .

برند ادیداس توسط عضو پیشین گروه نازی آدلف داسلر تاسیس شد. ادی اسم کوچک و داس سه حرف دیگر نام خانوادگیش میباشد .

======

در واقع رادلف داسلر در پایان مدرسه به پدرش در کارخانه ی تولید کفش پیوست .

و پس از برگشت از جنگ جهانی اول مدیر یک شرکت چینی شد و بعدها توانست وارد بازار عمده ی چرم در شهر نورنبرگ شود .

آدلف داسلر نیز پس از بازگشت از جنگ جهانی اول تولید کفش های ورزشی خود را در لباسشوئی مادرش هرتسوگن ا واراخ را راه اندازی کرد .

در ژئیه 1924 رادلف به هرتسو گن آوراخ بازگشت تا کنار برادرش کارخانه ی تولیدی کفش برادران داسلر را تاسیس کند .

آنها این سرمایه گذاری را در لباسشوئی مادر خود آغاز کردند .

در آن زمان برق خیلی قطع میشد آنها مجبور بودند از پدالهای تولید برق استفاده کنند تا بیوانند کارخانه ی کوچکشان را ادامه دهند .

سال 1936 آدلف ساکی را پر از کفشهای ورزشی کرد و به دهکده المپیک رفت تابتواند جسی اونز قهرمان المپیک آمریکائی -آفریقائی را قانع کند تا از محصولات آنها استفاده کنند .

و این اولین اسپانسر آنها بود .

در آن مسابقات اونز 4 مدال طلا گرفت ..

او این پیروزی را مدیون کفشهای ادلف میدانست کمکم از سراسر دنیا تقاضای کفشهای آنان را کردند و بدین ترتیب شهرت جهانی پیدا کردند .

نام آدیداس مخفف اسم آدی داسلر بود