دو دختر بچه اصفهانی که تحت تاثیر  بازی نهنگ ابی قرار گرفته بودند . از روی پل خودشان را پرت کردند این فیلم قبل از وقوع پر شده است

 

امان از این دنیای مجازی 

خانواده های عزیزباید خیلی حواسشان به عملکرد  بچه هایشان باشد .

باید بدانند که از گوشی چگونه استفاده میکنند .

نظارت کامل روی پسر و دختر خود داشته باشند  چه بسا حادثه ای ممکن است در شرف  وقوع باشد که از آن بی خبرند و تصورتان نمیگنجد که ممکن است پسر یا دختری که با خون و دل بزرگ کرده اید خیلی راحت از دست بدهید 

باید خانواده ها سعی کنند تا آن جا که ممکن است حتی در حد بیسیک  از کامپیوتر اطلاع داشته باشند .

زیرا این کامپیوتر همان قدر که مفید  است و در آن میتوانید از آن چه در اطراف خو د و در جهان میگذرد اطلاع داشته باشید همان قدر میتواند بسیار خطرناک باشد و گاهی منجر به از دست دادن عزیزانتان میشود . 

در دنیای مجازی از بدترین تا بهترین نهفته است و پدر و مادر ها از آن بی اطلاع هستتند . البته در صد بیسوادی تا حدودی کم شده است اما هنوز هستند پدر و مادر هائی که از نعمت سواد محرومند .

البته هستند پدر و مادر هائی که دارای تحصیلات عالیه هستند اما از دنیای مجازی سر در نمی آورند و آگاهی از این بازیهای کامپیوتری ندارند . 

الان گوشی های در دست بچه های شما خودش یک کامپیوتر است و دسترسی به تمامی سایتها دارند . 

 

از پدر و مادرها عاجزانه در خواست میکنم مراقب بچه هایشان باشند ببینند چه کار با گوشیشان میکنند . چرا که هر آن حادثه ای در کمین بچه هایشان است . ببینید چه بازی در گوشی خود نصب کرده اند .

قدیما بچه ها تانژانت کتانژانت را  را وسیله ی دریافت پول تو جیبی میکردند  بابت اینها چه قدر از پدر و مادرشان پول دریافت میکردند .

بابا معلم گفته تانژانت بخرید ...

حالا بچه ها برای داشتن گوشی های جدید همه جور ترفندی میزنند تا پدرشان برایشان بخرد .