Elizabeth Bathory Portrait.jpg

نیرومند ترین قاتل زن 

ملکه الیزابت 

کنتسی مجاری از خانوادهٔ اشرافی باتوری در پادشاهی مجارستان بود که به عنوان قاتل زنجیره‌ای شناخته شده است. 

او در کتاب رکوردهای گینس لقب نیشرومندترین قاتل زن را گرفته است ا

گرچه تعداد دقیق قربانیان او هنوز مورد بحث است.

 باتوری و چهار هم‌دست او در سال‌های ۱۵۸۵ تا ۱۶۱۰ به جرم شکنجه و قتل صدها زن جوان متهم شده بودند.

 بالاترین تعداد قربانیان باتوری در حین محاکمهٔ او ۶۵۰ مورد ذکر شده است. 

اگرچه این تعداد به ادعای زنی به نام سوزانا است، جیکوب سیلواسی عالی‌رتبه دادگاه کنتس باتوری این اعداد را در یکی از کتاب‌های خصوصی باتوری مشاهده کرده است. 

این کتاب هرگز فاش نشد و سیلواسی هرگز آن را در اظهارات خود ذکر نکرد. علی‌رغم مدارک علیه الیزابت، نفوذ خانواده‌اش او را از روبه‌رو شدن با محاکمه حفظ کرد. 

او در دسامبر ۱۶۱۰ در چندین اتاق در یکی از قصر هایشان واقع در اسلواکی زندانی شد و چهار سال بعد درگذشت.


وی در حادثه‌ای کاملاً اتفاقی به علاقه شدید خود به خوردن خون انسان پی برد. 
یکی از کنیزان الیزابت در حال شانه‌ کردن موهای وی با شانه‌ای سنگی بود که ناگاه کنتس در آینه متوجه یک چین در چهره خود شد.
 وی از خشم شانه سنگی را به کنیز کوبید و خون از بدن دخترک جاری شد. 
الیزابت ساعتی بعد خود را در حالتی یافت که جسد بی‌جان کنیز را در دستانش نگاه داشته و مشغول خوردن خون کنیز بیچاره بود. 
الیزابت در آن زمان احساس نشاط عجیبی در خود کرد.
الیزابت که از پیر شدن وحشت داشت به این باور رسیده بود که حمام خون و همچنین نوشیدن آن راز حفظ جوانی است. او در طی 25 سال از خون 600 کنیز خود تغذیه کرد و درنهایت آن‌ها را به قتل رسانید.
در سال 1596 میلادی شایعاتی از ناپدید شدن دختران در میان مردم مجارستان شنیده می‌شد. در آن زمان ملکه به همراه سه دختر خود به نام‌های آنا، آُرسیکا و کِیت و فرزندِ پسری (آندراس) که در شکم داشت در قلعه اکتیس زندگی می‌کرد.
نوشته‌های تاریخی نشان می‌دهد که در همان ‌سال‌ها شایعاتی از کشتار دختران بین 10 تا 14 سال توسط کنتس و دختر بزرگش آنا در تمامی مجارستان زمزمه می‌شد.
این جنایت‌ها تا صدور دستور پادشاه مجارستان، ماتیاس دوم، به تصرف قلعه اکتیس در دسامبر سال 1610 میلادی ادامه داشت. پس از تصرف قلعه توسط سربازان شاه حدود 100 جسد کشف گردید.
پس از آشکار شدن حقایق هم‌دستان ملکه اعلام کردند که ملکه و دخترش به آن‌ها آموزش دادند که چگونه این کودکان را شکنجه داده و خون آن‌ها را خارج کنند.
این کودکان بخت برگشته با وسایلی مانند شلاق، چماق و آهن داغ شکنجه شده و درنهایت با شکاف‌هایی بر بدن آن‌ها خونشان تا سرحد امکان از بدنشان خارج می‌شد. همچنین کنتس بخش‌هایی از بدن شکار شدگان خود را می‌خورده است.
به درخواست مردمان معترض به کشتارهای وحشیانه کنتس، تمام فرزندان او و همدستانش برای محاکمه به براتیسلاوا، پایتخت کنونی اسلواکی، منتقل شدند؛ اما با توجه به موقعیت ملکه، پادشاه درنهایت اعلام کرد که ملکه در دادسرای عمومی محاکمه نمی‌شود.
پادشاه بابیان اینکه دیگر نامی از کنتس در خاندان سلطنتی برده نشود وی را به حبس ابد در قلعه اکتیس محکوم کرد.
در اوت سال 1614 میلادی کنتس الیزابت درگذشت و در قلعه اکتیس به خاک سپرده شد و در سال 1617 بازمانده‌های جسد وی به املاک خانوادگی خاندان باثوری انتقال داده شد.
اما جالب‌توجه است که در نوامبر 1619 میلادی قبر ملکه توسط شورشیان شکافته شد و هیچ آثاری از جسد در آن یافت نشد. یک ماه پس‌ازآن تعدادی جسد دختر خالی از خون پیدا شد. آیا کنتس الیزابت واقعاً مرده بود؟