اخبار سینمائی قبل از انقلاب

فائقه آتشین یا گوگوش متولد اریبهشت ماه 1329 تهران است. او از دوران کودکی به کار هنری می پرداخت و راه خود را به آرامی طی می کرد اما داستان ما پس از ازدواج او با محمود قربانی آغاز می شود . محمــود قربانی صاحب کاباره ی میامی و از افراد پر نفوذ و ثروتمند آن دوران بود اما وی بسیار بد اخلاق و میــگسار بود او بگفته ی خودش بارها خواننــــده های زن آن دوران را کتک می زده است .
 
بهروز وثوقی چگونه طلاق گوگوش را گرفت و با او ازدواج کرد؟
 
در کنار این بگفته ی خود گوگوش تمام درآمدش را به محمود قربانی میداده است و از دست بدخلقی ها و استثمار محمـــــــود قربانی به سُتوه آمده بوده .
گوگوش حتی یکبار با محمود قربانی سفری به اروپا و فرانسه داشت که آن چنان آنجا تحت فشار بود که به ناگاه رفت تمام موهــــایش را با نمره چهار زد!‌ ( هر چند که ماه بعد که به ایران برگشت با همــــان موهای کوتاه برنامه اجرا کرد و خــــــــــانم های ایران آنقدر آن مدل مو را پسندیدند که به مدل گوگوشی معروف شد و فکر می کردند این جدیدترین مـــدل اروپا بوده که گوگوش با خود به ایران آورده است ) .
 
 
در این اوضاع گـــــــوگـــــــوش می خواست که خود را از دست محمـــــود قربانی رها کند اما پول و قدرت محمود قربانـــــی مانع اینکار بود پس نیاز به حامی داشت که از او حمایت کند .
گوگوش دوست صمیمی پوری بنایی بود و این دوستی را خود پوری بنایی اینگونه یاد می کند :«
در حین فیلمبرداری در عروس فرنگی با گــوگــوش آشنا شدم ، کنار استخر ، از آنروز با دوستهای صمیمی شدیم .
بطوری که تمام سیسمونی کامبیز را من برای گوگوش خریدم.»
 
بهروز وثوقی چگونه طلاق گوگوش را گرفت و با او ازدواج کرد؟
 
گوگوش و پوری بنایی در مراسم ازدواج گوگوش با محمـــــــــــــــود قربانی بواسطه همین دوستی با بهروز وثوقی هم آشنا بود ، بهروز در دهه پنجاه به اوج قدرتش رسیده بود و مراوداتی با حـــکومت داشت و رفت و آمد هفتگی به دربار داشت .
پس نزدیکی به بهروز چاره ی مشکل بود البته گوگوش در مصاحبه ای عنوان کرده که رابطه ی پوری بنایی و بهروز چند سال پیش از رابطه وی با بهروز به پایان رسیده بوده است اما در واقع اینگونه نبود چـرا که درست که بهروز و پوری بنایی با هم مشکل داشتند اما کمــاکان با هم در ارتباط بودند ، فیلم ممل آمریــــــــــکایی این موقعیت را به گوگوش داد که با بهروز عجین تر شود بهـروز در خاطراتش می گوید :
 
« …روحیه گوگوش اصلا خوب نبود…درگیر طلاق گرفتن بود و شوهرش رضایت نمی داد . جراید هم مرتب می نوشتند که آنــــــــها دارند ازهم جدا می شوند ..
گوگوش ناچار دست به دامن نخست وزیر شد .
تا این که بلاخره با وساطت هـــویدا، قضیه فیصلــــه پیداکرد …
البته شوهرش فکر می کرد من باعث جدایی شان هستم .
در صورتــــــــــــــــی که همه می دانستند دلیل جدایی گوگوش آزار و اذیت های شوهرش است » .
 
اما سوال اینجاست که چه کسی با نخست وزیر وقت هویدا صحبت کرد تا وارد یک مساله خانوادگی شود ؟
آیا این امر به دلیل این نبود که از طرف دربار به هویدا چنین مساله ای گفته شد ؟
آیـــــا بجز بهروز وثوقی کسی دیگری از هنرمندان به دربار رفت و آمد داشت؟ این درست است که دلیل جدایی گوگوش از محمود قربانی وجود بهــــروز وثوقی نبود اما قطعاً بهروز وثوقی این امر را تسهیل کرده است .
 
گوگوش اگرچه به مدت بیست سال پس از انقلاب اسلامی د رایران ماند و مشمول رافت اسلامی قرار گرفت ؛ اما در سال 1379 به بهانه بازی در یک فیلم سینمایی به کارگردانی شوهر اسبقش مسعود کیمیایی از کشور خارج شد و باز هم به کار مطربی و خوانندگی مشغول گردید.
وی هم اکنون از سرمایه گذاران و دست اندرکاران فعال شبکه ضد اخلاقی " من و تو " میباشد که تمام سعی خود را در اشاعه مسائل غیر اخلاقی در جامعه اسلامی ایران معطوف نموده است.