کافه یاب - کافه کوچینی Koochini Cafe



کوچینی:

در تهران رستورانی بود که محل قرار عشاق بود . نام این رستوران کوچینی بود . رستوران کوچینی در دهه ی چهل  در خیابان فلسطین ( کاخ ) تفاطع بلوار کشاورز ( الیزابت ) دایر شده بود . این رستوران دارای دیسکو هم بود در حقیقت میتوان گفت که تمام هتلها و رستورانهای قبل از انقلاب دارای دیسکو بود و جوانان وقت تعطیلی اولین جایی که به نطرشان می آمد کوچینی بود . اگر از پدر و مادرتان بپرسید اگر تهران بوده باشند امکان ندارد کوچینی نرفته باشند . 

بانی کوچینی کسی نبود جز ویدا قهرمانی از بازیگران پیشکسوت سینما ی ایران و همسرش  قبل از انقلاب 

او در دهه ی چهل شمسی کاقه نگار خانه و رستوران کوچینی را برای نمایش استعدادهای هنری جوانان در رتبه های نقاشی مجسمه سازی و موسیقی راه اندازی کرد  تا افراد در این مکان هنر و خلاقیت خود را پرورش دهند . 

بیشتر شهرت کوچینی مدیون گروهی بود به نام بلک کت و یکی از اعضا آن فرهاد خواننده ی معروف دهه ی چهل است که در آن جا برنامه داشت . اولین بار ترانه ی جمعه در این رستوران خوانده شد . ابی هم مدتی در این کافه با گروه بلک کتس برنامه اجرا میکرد . 

پس از انقلاب کوچینی مصادره شد ولی همچنان در قالب غذاخوری و تالار فعالیت دارد . نام فعلی اش کوچینی است که به شکل سفره خانه فعالیت میکند . 

دیسکو کلاب کوچینی را به سبک کافه نادری ساختند .کوچینی کلاب شبانه ای بود که جوانان برای شنیدن موسیقی خوب به آن جا میرفتند . پیست رقص هم داشت که آخر شبها دختر و پسرها ی جوان توی اون پیست میرقصیدند و خوش میگذراندند را ک اندرول و پاپ 

معماری خاصی داشت فضای ورودی کوچینی مثتاق بارز سبک خاص بود وسبک آرث دکو از تمهای اساطیری و شمایل نگاری استفاده میکنند تم گوره خر در آفریقای مرکزی در دوران باستان نمادی از آزادی و رهایی بود .

طراحی داخلی کوچینی هم از همین تم استفاده شده بود .پوست سیاه و سفید گوره خر که از همان بخش اساطیری آرت دکو سرچشمه میگیرد .شهبال شهپره هم اون جا گربه های سیاه  راه انداخت ...

بیشتر خواننده های خارجی اجرا داشتند .کوچینی شهرتشو مدیون بلک کت و فرهاد بوذ.جمعه ها برای نوجوانان زیر هیجده سال برنامه اجرا میکرد پسرای زیر هیجده سال به شرط حضور دوست دختراشون میتوانستند جمعه ها بین ساعت چهار تا هفت بعد از طهر به کوچینی بیایند و از اجرای سه ساعته ی گروه لذت ببرند .


با سپاس از شما  نظر یادتون نره