رونالدو ستاره می سازد اما مسی آنها را از خود دور می کند/" لئو" بوی خوش خود را به کسی نمی دهد



رستیانو رونالدو و لیونل مسی دو بازیکنی هستند که اگر لفظ فوق ستاره را برای آنها به کار ببریم به بیراهه نرفته ایم چرا که در فوتبال جهان کمتر بازیکنانی را می توان یافت که بتوان آنها را با این دو ستاره مقایسه کند. او دو بازیکن که یکی از فوتبال آرژانتین و دیگری از فوتبال پرتغال است بیش از نیم دهه است که کسی یاری رقابت با آنها را ندارد و جوایز فردی را یکی پس از دیگری به دست می آورند.

لیونل مسی تا الان چهار توپ طلا را به دست آورده است و از این حیث رکوردار است. کریستیانو رونالدو هم تا الان دو بار توپ طلا را به دست آورده و به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شده است البته این بازیکن پرتغالی در فصل جاری هم از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است و این شانس را دارد تا چنین جایزه ای را به دست آورد. مسی و رونالدو در فهرست سه نفره نهایی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) برای کسب توپ طلا در سال 2014 قرار دارند و این شانس را دارند تا دوباره این جایزه را به دست آورند. طبیعی است که توجه رسانه ها به این دو بازیکن بسیار زیاد باشد چرا که نشان داده اند که لحظه ای دست از تلاش برنمی دارند و می توانند به درخشش خود در سالهای آینده هم ادامه دهند.

بدون اغراق می توان گفت که مسی و رونالدو از بهترین های تاریخ فوتبال جهان بوده اند. آنها در این چند سال اخیر آنقدر خوب کار کرده اند که می توان هر هفته در انتظار رکورد شکنی جدیدی از آنها باشیم. بدون شک این دو بازیکن از با استعدادترین فوتبالیست ها در تاریخ مستطیل سبز بوده اند. رسانه های علاقه زیادی به مقایسه بین رونالدو و مسی دارند و کمتر روزی شاهد هستیم که این دو بازیکن با هم مقایسه نشده باشند. گاهی اوقات در این مقایسه کفه ترازو به سود لیونل مسی سنگینی می کند و گاهی اوقات هم این رونالدو است که برتر از ستاره محبوب آبی-اناریها نشان می دهد اما این بدین معنا نیست که با قاطعیت می توان گفت که یکی از این بازیکنان بر دیگری برتری دارد.

شاید برای بعضی از دوست داران فوتبال این نکته قابل فهم باشد که هرگز نمی توان دو بازیکن را با هم مقایسه کرد. رونالدو نشان داده که چه بازیکنی توانا است. او بازیهای بسیار خوبی را برای رئال مادرید به نمایش گذاشته و می گذارد. دستیابی به دو توپ طلا ثابت می کند که این بازیکن پرتغالی شایسته ستایش
است. لیونل مسی هم چهار توپ طلا را به دست آورده و رکوردهای زیادی از خود به جای گذاشته است. او نشان داده که تفاوت زیادی با دیگر بازیکنان دارد و باید او را یکی از بهترین بازیکنان جهان دانست. بنابرین می توان به این نتیجه رسید که بسیار سختی است یکی از این بازیکنان را بر دیگری ترجیح داد. به هرحال طبیعی است که با این وجود بعضی باشند که بین این دو بازیکن به مقایسه بپردازند و در نهایت خواسته یا ناخواسته کفه ترازو را به سود یکی از آنها سنگین نشان دهند.

این بار می خواهیم مقایسه ای متفاوت بین این دو بازیکن انجام دهیم و به توانایی این دو ستاره مستطیل سبز از دیدی متفاوت نگاه کنیم تا نشان دهیم که این دو بازیکن را می توان از جنبه های دیگر مورد بررسی قرار داد. مقایسه این بار ما در میزبان سود رسانی این دو بازیکن به دیگر ستاره های است که در کنار آنها بازی می کند.

رئال مادرید و بارسلونا دو غول بزرگ فوتبال جهان به شمار می آیند و هر بازیکنی دوست دارد که بازی در یکی از این دو تیم را تجربه کند. رئال مادرید لقب کهکشانیها را یدک می کشد و این به خاطر بازیکنان سرشناس زیادی است که در این تیم بازی می کنند. از طرف دیگر بارسلونا هم ستاره های زیادی در اختیار دارد و همواره بازیکنان بزرگ در این تیم بازی کرده اند. نبابرین طبیعی است که بازیکنان بزرگ زیادی در این دو تیم بازی کنند.

در هر دو تیم کنونی بارسلونا و رئال مادرید ستاره های زیادی بازی می کنند اما این کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هستند که بیشتر از هر ستاره ای نگاه ها را به خود معطوف می کنند.

 کفه ترازو به سود کریستیانو رونالدو سنگینی می کند و هر کسی می توان به خوبی این موضوع را درک کند چرا که ستاره ها در کنار رونالدو به درخشش خود ادامه می دهند و حتی نسبت به قبل بازی بهتری را ارائه می دهند اما شرایط با مسی کاملا متفاوت است چرا که در بارسلونا ستاره های بزرگ در کنار مسی گم می شوند و دیگر نمی توانند بازی همیشگی خود را به نمایش گذارند.