پیشنهادی برای تابستان | بازی اول




از بدترین تا بهترین | تاریخچه بازی GTA


قطعا هیچ فردی وجود ندارد که بگوید سری Grand Theft Auto یا GTA  را نمی شناسد یا انرا تجربه نکرده باشد . هر روزه سری بازی ها جدید از شرکت های بزرگ چون یوبیسافت و……….. به سبک جهن یا Open World باز ساخته می شود اما هیچکدام از ان ها نتوانسته لذتی که پلیر از بازی با GTA  دارد را بدست اورند.خود را در چنین موقعیتی فرض کنید . در خیابان های لس انجلس با لباس های شیک گران و با یک ماشین اسپرت رانندگی می کنید که به یک لباس فروشی می رسید در انجا توقف می کنید داخل مغازه می شوید یک لباس چشم شما را می گیرد و شما اصلا به قیمت ان نگاه نمی کنید و ان را می خرید سپس سروار ماشین خود می شوید و به راه خود ادامه می دهید به منطقه گانگستر ها می رسید وچند تن از انان را با کلت خود از پای در می اورید و سپس پلیس ها دنبال شما می ایند وفراری هیجان انگیز را انجام می دهید و…..

سری GTA همیشه به دنبال این بوده است که به پلیر حسی واقعی از زندگی در دنیای مجازی را بدهد و تاکنون موفق بوده است.

Grand Theft Auto ۱

این عنوان اولین عنوان از سری gta  بوده که توسط کمپانی  BMG Interactive ساخته شد. در این بازی پلیر قادر خواهد بود که کار هایی مانند دزدی و قتل و دیگر جرائم را انجام دهد  این بازی در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است


rand Theft Auto 2

سری دوم GTA در سال ۱۹۹۹ روانه بازار شد در این نسخه به جز بهبود های اندکی شاهد تغیرات بزرگی نبودیم این بازی برای ویندور و پلستیشن ارائه شد.


Grand Theft Auto 3

سری سوم GTA در سال ۲۰۰۱ عرضه شد . این بازی که عنوان بهترین بازی Open World را در ان زمان نسیب خود کرد توسط راکستار طراحی و انتشار داده شد این بازی اولین نسخه از این سری بود که توسط راکستار طراحی و انتشار داده شد این بازی اولین نسخه از این سری بود که به صورت ۳Dعرضه شد.


داستان:

داستان بازی در شهر لیبرتی که اقتباسی از نیویورک است اتفاق می افتد داستان بازی درباره شخصی به نام کلود است و حتما شما او را یکی از قسمت های GTA سن اندرس در یک مسابقه ماشین دیده اید. داستان از انجایی شروع می شود که کلود همراه دوستش کاتالینا از یک بانک سرقت می کنند شروع می شود حتما می گویید نام کاتالینا برای شما چه قدر اشناست بله او در gta سن اندرس   به عنوان همکار cj برای دزدی بود.


کلود همراه کاتالینا از بانک سرقت می کنند و در بانک منتظر دوستشان میگل هستند تا انها را فراری دهد که در انجا کاتالینا به کلود شلیک می کند و با میگل فرار می کند ان ها فکر می کردند او مرده اما کلود زنده بود و توسط پلیس زندانی شد و از در یک روز که پلیس در حال انتقال او بود یک باند مافیایی به ماشین پلیس حمله می کند و کلود همراه یک نفر دیگر فرار می کند و ……….


Gta Vice City

gta vice city چهارمین نسخه ی  سری GTA بود که در سال ۲۰۰۶ توسط راکستار منتشر شد و در همان اوایل عرضه بازی لقب پر فروش ترین بازی سال را گرفت وهم اکنون هم عضو ۱۰۰ بازی برتر جهان است.

شخصیت اصلی بازی فردی به نام تام ورستی است.

تامی ورستی سربازی است در خانوادهٔ فورلی، ((یک گروه جنایتکار سازمان یافته))  در شهر آزادی.((لیبرتی)) است .در سال ۱۹۷۱ رئیس این باند مافیایی، «دون فورلی»، تامی را برای کشتن یک نفر می‌فرستد ولی او در آنجا توسط ۱۱ نفر محاصره می‌شود. وی هر ۱۱ نفر را می‌کشد و برای قتل‌عام بی رحمانه‌اش به وی لقب «قصاب هاروُد» را می‌دهند. اما تامی بعد از آن دستگیر شده و ۱۵ سال زندان برایش رقم زده می‌شود، در حالی که نمی‌داند چه کسی قاتلین را فرستاده‌است.

تامی ورستی گانگستر و قاچاقچی مواد مخدر

خانوادهٔ فورلی تصمیم به پیشرفت مواد فروشی خود در وایس سیتی میگرند، در حالی که تامی از زندان آزاد می‌شود و
سانی فورلی نمی‌خواهد که تامی مزاحم او بشود. بنابراین بلافاصله بعد ازینکه وی در سال ۱۹۸۶ از زندان آزاد شد او را برای ملاقات کن روزنبرگ به وایس سیتی می‌فرستد تا با خانوادهٔ ونس، ویکتور و لنس، معاملهٔ کوکائین کنند. نقشهٔ سانی فورلی این است که وقتی تامی در وایس سیتی به نوایی رسید، وی را از بین ببرد و تجارت وی را خود در دست بگیرد. در حال معامله لنس و ویکتور با تامی توسط یکی از باندهای اوباش محاصره می‌شود و همراهان تامی، هری و لی به همراه ویکتور ونس (برادر لنس) کشته می‌شوند. تامی به طرز معجزه آسایی از مهلکه گریخت. اما او مجبور به ترک مواد و پولها در محل معامله شد. وقتی که وی جریان را برای فورلی تعریف می‌کند، او عصبی می‌شود و وی را تهدید می‌کند اما تامی قول می‌دهد که پولها و مواد را پس گرفته، و مسئول این محاصره را پیدا کند. داستان اصلی بازی وقتی شروع می‌شود که تامی با لنس ونس ملاقات کرده، و تصمیم همکاری با هم را می‌گیرند و……….


Gta San Sndreas

Gta san andreas پنجمین بازی از سری بازی های جی تی ای و یک بازی به سبک ماجراجویی است.این بازی در اصل برای پلی استیشن ۲ ساخته شده بود که بعد ها برای پی سی و ایکس باکس نیز طراحی شد. مانند بازی های دیگر مجموعه gta  سن اندریاس نیز متشکل از عناصر رانندگی، سوم شخص (شخصیت اصلی), گیم پلی جهان آزاد، که اجازه می دهد بازیکن بیش از هر بازی دیگری آزادی عمل داشته باشد.یکی از توانایی های جالب این بازی این است که می توانید درطول بازی رفقایی برای خود پیدا کنید.



داستان بازی: کارل جانسون بعد از پنج سال به شهر خود باز میگردد و در همان ساعت اول دچار بدشانسی میشود.وقتی که با تاکسی از فرودگاه قصد رفتن به منزلش را دارد توسط نیروی پلیس دستگیر میشود.اما ازظواهر معلوم پلیسها خودشان هم باج گیر و زورگو هستند و پس از گرفتن پولهایش او را در یکی از کوچه های شهر رها میکنند.بازی از همین جا شروع میشود.شما باید بوسیله یک دوچرخه به خانه خود بروید.وقتی کارل وارد خانه اش میشود با دیدن عکس مادرش یاد گذشته تلخ خود می افتد در این هنگام دوستش که در منزل او زندگی میکند ((بیگ اسموک)) به طرفش حمله میکند و وقتی متوجه میشود که او کارل است خوشحال میشود و به اتفاق او به کنار قبر مادرش میرود.او آن جا دوستش برادرش و خواهرش را ملاقات میکند.گویی بین خواهر و برادر مشکلی پیش آمده خواهرش با ناراحتی میرود.در همان روز آن ها با یک گروه خطرناک دیگر مواجه میشوند(بالاسا) کارل میفهمد که دوستان او با این گروه مشکل دارند و از همین جاست که او برای کمک به دوستان خود با گروه مخالف وارد جنگ میشود و………


GTA IV

سری بعد مجموعه GTA نام GTA IV توسط راک‌استار نرت ساخته شده و راک‌استار گیمز آن را در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۰۸ در آمریکای شمالی برای کنسول‌های بازی پلی‌استیشن ۳ و اکس‌باکس ۳۶۰، و ۲ دسامبر ۲۰۰۸ برای مایکروسافت ویندوز عرضه کرده است. این یازدمین قسمت در سری بازی‌های اتومبیل دزدی بزرگ است. این اولین بازی در مجموعه دزدی بزرگ است که هم‌زمان برای دو کنسول ایکس‌باکس و پلی‌استیشن عرضه شده‌است. یک مضمون اضافی، انحصاراً برای اکس‌باکس ۳۶۰ نیز به بازار عرضه شده‌است. مایکروسافت رسماً اعلام کرده بود که با راک‌استار گیمز یک پیمان راهبردی در رابطه با حقوق این مضمون اضافی در مورد اکس باکس لایو آن‌ها در رخداد X۰۶ برقرار کرده‌است. بازی یکبار دیگر در شهر دوباره طراحی شده آزادی که از روی شهر نیویورک ساخته شده بود و الان بیش از شماره‌های قبل به آن شبیه‌است.


داستان


قهرمان بازی کسی است به نام نیکو بلیک.او که به زبان صربی حرف می زند برای یک فرد  روسی به نام ری بلغارین که کارش قاچاق انسان  است کار می کند او در کودکی شاهد مرگ بسیاری از عزیزانش در جلوی چشم خود بوده است از کشتن هیچ هراسی ندارد او توانست بسیاری از توانایی هایی مانند تیراندازی حرفه ای و .. بسیاری از چیز های دیگر را در ارتش یاد بگیرد اما به خلاف روی اورد

در یکی از ماموریت های نیکو که مربوط به قاچاق با کشتی به سمت ایتالیا می شد کشتی غرق می شود و نیکو خود را به ساحل می رساند با انکه نیکو زنده ماند اما کشتی غرق شد و بلغارین نیکو را مقصر می دانست به همین دلیل نیکو به شهر لیبرتی می رود در لیبرتی پسر عموی نیکو (رومن) برای خود کار و کاسبی را انداخته است و نیکو پیش او می رود

GTA V

سری بعدی gta با نام gta v  که توسط شرکت راک‌استار نرث و با موتور ریج طراحی و ساخته شده است. ساخت این بازی حدود ۲۷۰ میلیون دلار هزینه برداشته اما پیش بینی شده درآمد فروش آن تنها در هفته اول انتشار، به ۵۰۰ میلیون دلار برسد. شصیت اصلی این بازی ۳ نفر هستند با نام های فرانکلین و مایکل و ترور هستند. شهر اصلی بازی لوس انتوس است که هر کدام از شخصیت های بازی زندگی متفاوتی در ان دارند تنوع در عابرین پیاده و شلوغی خیابان ها در GTA V بسیار بیشتر از قسمت های پیشین شده و ساختمان های بزرگ و کوچک به همراه پیاده روهای زیبا و خیابان هایی که از شدت تمیزی برق می زند همگی نشان دهنده ی تقلیدی واضح از شهر لس آنجلس می باشد. در هنگام صبح وقتی به خیابان ها می رویم، مردمانی را می بینیم که در انتظار رسیدن اتوبوس برای شروع یک روز کاری دیگر هستند. اما نکته ی جالب تر اینجا است که در جای جای کوچه های بازی هر فضای آن توسط مغازه ها ، مردم و وسایل نقلیه اشغال شده است و سر و صدایی که مدام به گوش می رسد باعث شده تا شهر بسیار زنده به نظر برسد.


بازی تقریبا با هیجان بسیاری شروع می شود و نه سال قبل از اتفاقات اصلی رقم می خورد جایی که  مایکل و ترور به همراه دو دوستشان در حال دزدی از بانک هستند  بعد از ان پلیس دو همدست فرانکلین و ترور را می کشند و مایکل نیز زخمی می شود ترور مایکل را فراری می دهد سپس در مراسمی وانمود می کنند که او مرده است حال بازی به نه سال بعد می رود مایکل خانواده تشکیل داده است زن مایکل که از مایکل تنفر زیادی دارد و همچنین مایکل دو فرزند به نام های جیمی و تریسی دارد . جیمی که یک پسر تنبل و خوشگذرون است تنها عشقش بازی های ویدویی است و دخترش تریسی که ارزو ی رفتن به تلویزیون را دارد طی یک سری اتفاقاتی مایکل و ترور دوباره به هم می پیوندند و در این میان یک ساهپوست به نام فرانکلین نیز به ان دو می پیوندد و……..