«نویر» به سلطه «رونالدو» و «مسی» پایان می دهد؟


دلارام عظیمی: مانوئل نویر، سنگربان ملی پوش بایرن مونیخ امیدوار است در مراسم امشب اهدای جایزه توپ طلای فوتبال اروپا به سلطه شش ساله لیونل مسی و رونالدو در رده بندی بهترین بازیکنان فوتبال جهان پایان دهد.

 او به همراه مهاجمان رئال مادرید و بارسلونا جزو سه نامزد دریافت این جایزه معرفی شده است. رونالدو در سالهای 2008 و 2013 این جایزه را دریافت کرده و مسی هم چهار سال پیاپی از سال 2009 تا 2012 برنده این جایزه معرفی شد. هیچ دروازه بانی از سال 1991 که فیفا این جایزه را برای انتخاب بهترین بازیکن سال برگزیده، آن را دریافت نکرده است.

یواخیم لو، مربی تیم ملی آلمان این هفته به نشریه بیلد گفت:” نویر در سالهای اخیر درخشش خیره کننده ای داشته و هیچکس پیش از او چنین عملکردی نداشته است.” با اینکه نویر با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی شد، با این حال شانس کمتری برای دریافت این جایزه برای خود می بیند، بخصوص که رکورد گلزنی های رونالدو و مسی در سال گذشته هم خیره کننده بود. رونالدو 61 گل برای رئال مادرید و پرتغال به ثمر رساند و رکورد 17 گل زده او فصل گذشته در چمپیونزلیگ به رئال مادرید کمک کرد تا برای دهمین بار قهرمان این رقابتها شود. مسی هم چندین رکورد تازه با بارسلونا در این فصل شکسته وخیلی از خبرنگارانی که در این مراسم جایزه می دهند، همچنان او را شایسته عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان می دانند؛ البته مسی دراین فصل هیچ جامی تصاحب نکرد. آرژانتین فینال جام جهانی را به آلمان واگذار کرد و بارسلونا هم در لیگ مغلوب اتلتیکو شد و در مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ هم حذف شده بود؛  حتی جایزه توپ طلایی به مسی به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی هم سپ بلاتر را غافلگیر کرد و او گفته بود از این انتخاب متعجب شده است. حامیان نویر از جمله اوتمار هیتسفلد او را نمونه بارز یک دروازه بان مدرن می دانند و معتقدند که وقت انتخاب شدن یک دروازه بان به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان رسیده است. جایزه توپ طلا از سال 1956 از سوی فرانس فوتبال به بهترین بازیکن فوتبال این قاره اهدا می شد. از زمان ادغام این جایزه با جایزه فیفا، این مراسم هرسال در زوریخ برگزار می شود. سپ بلاتر دراین مراسم اولین سخنرانی اش را از زمانی که شاهزاده علی حسین همکار او در کمیته اجرایی فیفا رسماً نامزدی خود را برای ریاست فیفا اعلام کرده، ایراد خواهد کرد.